LAMAN BLOG YANG AKAN AKU TULIH IKUT SUKAHATI AKU KORANG JANGAN LA MARAH PLAK

Isnin, 23 Januari 2012

SEDIH LAGI..

AKU MASIH LAGI DALAM WAD KENANGA 9 SEJAK DARI 5HB-23HB HARI INI.SABAN HARI MASA AKU DIHABISKAN DALAM WAD KENANGA 9 BERSAMA DENGAN PESAKIT YANG LAIN.PESAKIT YANG SILIH BERGANTI DALAM WAD INI MELAINKAN AKU MASIH LAGI TETAP DITEMPAT AKU
KATIL 22..PERASAAN SUNYI DAN BOSAN USAH LAGI DIKENANG MEMANDANGKAN AKU DIBERITAHU OLEH DOKTOR YANG MERAWAT AKU BAHAWA AKU TERPAKSA LONG STAY DALAM JANGKA MAA LAMA DALAM WAD INI SEHINGGA SAMPAI MASA AKU MELAHIRKAN.INI DISEBABKAN MASALAH-MASALAH YANG YANG ADA DALAM SETIAP PEMERIKSAAN PERUBATAN AKU.APALAGI YANG HENDAK AKU KATAKAN BILA SEMUA DOKTOR YANG MERAWAT MENGATAKAN HAL YANG SAMA.LEPAS SATU BAB DATANG LAGI SATU BAB.BERBAGAI DUGAAN YANG AKU TEMPUHI KETIKA INI.DAN AKU KENA KUATKAN SEMANGAT AKU UNTUK TERUS PERJUANGKAN HIDUP DEMI ANAK YANG AKU KANDUNGKAN AGAR TIADA SEBARANG KOMPLIKASI DI MASA DEPAN.HARI-HARI AKTIVITI AKU HANYA DALAM WAD INI DAN HAARI-HARI RUTIN AKU DIPERIKSA SERTA TENGOK PESAKIT KELUAR MASUK DALAM WAD NI.ENTAH BILA AGAKNYA AKU DAPAT KELUAR JENGUK DAN HIRUP UDARA LUAR...TADI ADA DOKTOR DATANG ROUND DEKAT TEMPAT AKU DAN AKU TERINGIN SANGAT DAN XCITED NAK BALIK RUMAH MANA TAU DAPAT CUTI REHAT DEKAT RUMAH 1@2 HARI KE...BUT DOKTOR YANG DATANG TAK DAPAT NAK IZINKAN AKU BALIK KERANA TAKUT TERJADI PAPE SEBAB KALAU AKU NAK SANGAT CUTI AKU KENA TUNGGU DOKTOR NO1 DATANG ROUND PADA KHAMIS NANTI ITUPUN KALAU DOKTOR KUNA MASUK.KALAU TIDAK AKU KENA TUNGGU LAGI DALAM WAD INI.AKU BUKAN APE DAH LAME SANGAT AKU DUDUK DALAM NI DAN NAK JUGA BALIK DUDUK SEKEJAP DENGAN ANK2 DAN SUAMI AKU...SEJAK AKU DISINI PERASAAN AKU TIDAK PERNAH TENANG DAN TERLALU BANYAK YANG AKU FIKIRKAN.ADA YANG NEGATIF DAN ADA YANG POSITIF.BANYAK MEMBERI KESAN DALAM HUBUNGAN AKU DENGAN SUAMI DISEBABKAN PERLAKUAN EMOSI AKU YANG TAK PERNAH TENANG..BENAR2 DUGAAN DARIMU YA ALLAH KERANA TERLALU BANYAK KAU ATURKAN DUGAAN UNTUK AKU TEMPUHI TAPI APAKANDAYA KERANA AKU DITAKDIRKAN UNTUK MENERIMA UJIANMU DAN AKU KENA MENJALANI UJIAN INI DENGAN PENUH TABAH DAN CEKALKAN KESABARAN DIHATI...KEKADANG DALAM TAK SEDAR PERGOLAKAN RUMAHTANGGA AKU BANYAK MENGUJI AKU DALAM MENJALANI KEHIDUPAN AKU SEBAGAI ISTERI DAN IBU KEPADA 3 CAHAYA MATA AKU.SIAPA SANGKA 9TAHUN USIA PERKAHWINAN DAN TAHUN 2012 MACAM2 DUGAAN DATANG MANGUJI KEUTUHAN RUMAHTANGGA AKU DISAAT AKU DALAM KEADAAN BEGINI.SUNGGUH MENCABAR SEKALI..SETIAP HARI SETIAP SAAT AIRMATA SAHAJA YANG MENJADI PENEMAN SETIA TATKALA AKU MEMIKIRKAN BAGAIMANA UNTUK AKU PULIHKAN KEMBALI CAHAYA DALAM MAHLIGAI YANG AKU BINA INI...BILA SUAMI AKU DAH OK AKU PULAK YANG CUBA MENCARI JALAN UNTUK MENGERUHAKAN KEADAAN YANG TERJADI..AKU TAK TAHU KENAPA AKU MESTI BEGINI SEDANGKAN APA YANG BERLAKU INI TAK PERNAH SESERIUS INI..BETUL CAKAP ORANG BILA KITA DAH KAHWIN UJIAN DALAM MENITI KEHIDUPAN RUMAHTANGGA PASTI DATANG UNTUK MENGUJI SEJAUH MANA KEKUATAN KITA UNTUK MEMPERTAHANKAN RUMAHTANGGA YANG DIBINA AGAR KEKAL SEHINGGA KE AKHIRNYA...BERKALI-KALI TERJADI PERTENGKARAN DAN PERSELISIHAN FAHAM TAPI AKU MASIH CUBA UNTUK CUBA MEMPERBAIKI SEGALA KELEMAHAN YANG ADA DALAM DIRIKU DEMI MENCAPAI KEBAHGIAAN DALAM RUMAHTANGGA AKU..ABG BANYAK BAGI SEMANGAT DAN SOKONGAN PADAKU AGAR AKU TIDAK BANYAK MEMIKIRKAN HAL2 YANG TELAH BERLAKU BAGI MENGELAKKAN IANYA BERLARUTAN DAN TERUS MENGERUHKAN LAGI KEADAAN.AKU TAHU SUAMI AKU BANYAK BAGI PERANGSANG DAN BANYAK MENGORBANKAN SEGALANYA DEMI MEMUASKAN KEHENDAK AKU DALAM MENITI USIA PERKAHWINAN INI.SEDIH BENAR KERANA SELAMA INI AKU TERLALU LEKA DAN TAK PERNAH SEDAR YANG AKU SUDAH PUN MEMILIKI INSAN YANG SANGGUP BERSUSAH PAYAH DAN SANGGUP MENGORBANKAN SEGALA PRINSIP HIDUPNYE UNTUK MEMBAHAGIAKAN AKU...KENAPALAH SELAMA INI AKU TAK PERASAN SEMUA ITU???BEGITU LEKA AKU RUPANYA SAMPAI TAK SEDAR TUAH DI DEPAN MATA..TERLALU BANYAK KELEMBUTAN DAN TERLALU BANYAK KASIH SAYANG YANG DIBERIKAN TANPA PERLU BAYAR UNTUK DAPATKAN SEMUA ITU.AKU MEMANG BERTUAH SANGAT2 KERANA HARI INI BARU AKU SEDAR YANG ALLAH TELAH MEMBERI HADIAH YANG TERLALU ISTIMEWA PADAKU SEORANG SUAMI YANG BENAR2 MENYAYANGIKU WALAU DALAM APA JUA KEADAAN AKU....SERTA IKHLAS DALAM SETIAP KATA2NYA WALAUPUN JAHAT BETUL HATIKU SELALU MEMIKIRKAN YANG NEGATIF TERHADAP SEGALA YANG TELAH ABG LAKUKAN UNTUK KU.PATUTNYE AKU KENA BERSYUKUR KERANA DIJODOHKAN SEORANG SUAMI YANG BENAR2 HEBAT DALAM MEMPERTAHAN KEBAHAGIAAN RUMAHTANGGA YANG DIBINA.AKU BENAR2 BERTUAH DAN BERDOA SEMOGA KEBAHAGIAAN INI AKAN TERUS DINIKMATI SEHINGGA KE HUJUNG NYAWAKU..WALAUPUN KETIKA INI BERBAGAI DUGAAN PERLU AKU LALUI UNTUK MENDAPATKAN SEMUA INI TAPI AKU TAK PERLU MENGALAH DAN AKU PERLU TERUSKAN PERJUANGAN INI DEMI SEBUAH MAHLIGAI UNTUK AKU SAMA2 KECAPI KEBAHGIAAN BERSAMA ABG DAN ANK2....DISAAT INI JUGA HANYA AKU DAN SEORANG SHJ DALAM WAD KENANGA 9 YANG LAIN SEMUA DAH PUN KELAUR BALIK,,,AKULAH PENGHUNI TETAP SEMENTARA TIBANYA SAAT AKU MELAHIRKAN NANTI..BERJUTA KEMAAFAN DAN SEJUTA PENGHARGAAN YANG TAK TERNILAI BUAT SUAMI AKU KERANA BERKAT KASIH SAYANG DAN USAHAMU MENGHARUNGI RENCAH KEHIDUPAN INI KEHIDUPAN KITA SEMAKIN MENCAPAI KEBAHAGIAAN...SETIAP APA YANG BERLAKU SEMALAM DAN HARI INI BANYAK MENGAJAR AKU DAN MEMATANGKAN AKU DALAM MENGHADAPI UJIAN DARIMU YA ALLAH.TERIMA KASIH KERANA TELAH MENYEDARKAN AKU DARI MIMPI2 YANG BELUM PASTI SEHINGGA AKU TERTEWAS DENGAN UJIAN MU DI HARI SEMALAM...SYUKUR PADAMU YA ALLAH...TERIMA KASIH JUGA PADA SUAMI AKU YANG SENTIASA ADA DISISIKU DISAAT AKU MEMERLUKANMU...TERIMA KASIH ATAS SEGALANYA...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Terdapat ralat dalam alat ini

DANA UNTUK AKU BANTU MASYARAKAT